سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین وضعیت پرونده بازیگر زن (از بازتاب) - نوشته های یغما


ساعت 10:56 صبح دوشنبه 85/9/13

درباره زهرا امیرابراهیمی بحث های بسیاری مطرح بوده و هست. در کنار اخبار ازپیش گفته شده این خبر رو که آخرین خبر هست بازهم بدون هیچ موضع گیری موافق یا مخالف براتون اینجا میآرم

 

به نظر می‌رسد، معضل انتشار فیلم‌های خصوصی و غیراخلاقی از شخصیت‌های مشهور، تنها با در پیش گرفتن راه حل قانونی و برخورد منطقی و قاطع با موضوع، قابل رفع و جلوگیری باشد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، پس از انتشار فیلم منتسب به یک بازیگر زن، که بالغ بر یک میلیون نسخه از آن در میان مردم پخش شد، آمارها حکایت از نگرانی شدید خانواده‌ها، شخصیت‌ها و کارشناسان مربوطه، نسبت به تزلزل امنیت روانی و اجتماعی جامعه دارد.
پس از آن، هر چند که مدت‌ها به سکوت و فرافکنی گذشت، با دستگیری پسری که به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده بود، قضیه، ابعاد جدی‌تری پیدا کرده و ماهیت واقعی اشخاص موجود در فیلم، صرف‌نظر از اغراض و علت‌های شرکت در فیلم، به خوبی آشکار شد.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر، متهم ردیف اول فیلم که از روزهای نخست ورود به ایران، به اشتباه خود اعتراف کرده و مشکل را ناشی از ناسازگاری با طرف مقابل دانسته، برخلاف آنچه گفته می‌شد، مدعی شده که انتشار فیلم از سوی او نبوده است، اما با این حال، او در زندان و ممنوع‌الملاقات است و حتی در مدت دستگیری و فاش شدن این ماجرا، هیچ‌یک از اعضای خانواده او مصاحبه‌ای نداشته و یا توضیحی به مطبوعات ارایه نکرده‌اند.

این در حالی است که بازیگر زن یادشده در خلال مدت انتشار شایعه و پخش این فیلم در سراسر کشور، چندین بار در تئاتر شهر حاضر شده و تمرین کرده و حتی گالری عکسی در یکی از خیابان‌های تهران برگزار نموده است. همچنین حتی آزادی عمل این خانم به اندازه‌ای بوده که تا به امروز، حتی یک ساعت را در بازداشت نگذرانده و تنها یک مورد و آن هم با حضور پدر و مادرش، از وی بازجویی شده است.

یک کارشناس مسائل اجتماعی در گفت‌وگو با «بازتاب»، ضمن اعلام نگرانی از این مسئله گفت: با انتشار این فیلم، آن هم در این ابعاد و سیستم، امنیت روانی و عفت عمومی جامعه، آسیب جدی دیده و برای رفع آن، همان‌‌ گونه که برخی مقامات قضائی تأکید کرده‌اند، باید معنی و مفهوم واقعی فساد اجتماعی و اخلال در امنیت عمومی در نظر گرفته شود و متخلفان به اشد مجازات برسند.

اما این ‌که بازیگر یادشده در مصاحبه با شبکه‌های گوناگون، ادعا می‌کند فرد یاد شده، خودش نیست و در عین حال، پدر و مادرش می‌گویند که خود وی بوده ـ که قرار بوده با پسر حاضر در فیلم ازدواج کند ـ  و سرانجام ثابت می‌شود که همه رخدادها واقعی بوده و بنا به این تفاسیر، پسر بازداشت می‌شود و دختر آزادانه می‌گردد، وجهه خوبی برای مقامات امنیتی و مسئولان ذیربط که در تلاش برای حفظ امنیت جامعه‌اند نخواهد داشت.

زمانی که اشخاص غیرمقید به مسائل اخلاقی و اجتماعی، که شاهد و ناظر جریان بودند و پس از اثبات حضور دختر در فیلم، می‌بینند که او به راحتی در مجامع حاضر شده و حتی مصاحبه‌های متعددی نیز با شبکه‌های ماهواره‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای داشته‌اند، خود به خود جری شده، مرزهای مانع از چنین اقداماتی برداشته می‌شود.

این در حالی است تا به امروز، هیچ‌ گونه اظهارنظری از سوی خانواده یا پسر حاضر در فیلم نشده و حتی تاکنون به طور قطع، مشخص نشده است که عامل اصلی انتشار فیلم چه کسی بوده، اما با این حال، بازیگر زن مذکور آزاد و آقای (ش) در زندان است.
گفتنی است، اصل انتشار چنین مطالبی که مرتبط با مسائل خصوصی و خانوادگی اشخاص حقیقی و حقوقی است، معضلی است که باید برای برخورد و جلوگیری با آن تدابیر جدی اندیشیده شود، چرا که در غیر این صورت، حریم خصوصی افراد با خطر جدی روبه‌رو شده و مشکلات عدیده‌ای گریبانگیر آنان خواهد شد.


¤ نویسنده: یغما

نوشته های دیگران ( )

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
9

:: کل بازدیدها ::
103938

:: درباره من ::

آخرین وضعیت پرونده بازیگر زن (از بازتاب) - نوشته های یغما

:: لینک به وبلاگ ::

آخرین وضعیت پرونده بازیگر زن (از بازتاب) - نوشته های یغما

:: اوقات شرعی ::

:: لینک دوستان من ::

خاطرات یک حاج آقا
خاطرات برسا(‏خاطرات روزهایی بارانی!)
عاشق

:: لوگوی دوستان من ::



:: آرشیو ::

تابستان 1386
زمستان 1385
پاییز 1385
زمستان 1383

::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: خبرنامه وبلاگ ::