سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با انتخابات(1) شوراها - نوشته های یغما


ساعت 3:32 عصر سه شنبه 85/9/14

یک نظرسنجی که هفته گذشته از حدود هزار جوان تهرانی انجام شده، از جایگاه لرزان اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، این نظرسنجی که توسط مرکز نظرسنجی یکی از ارگان‌های مهم حکومتی انجام شده، نظر 1049 نفر از جوانان بالای شانزده سال تهرانی درباره چهار گروه شرکت‌کننده در انتخابات را جویا شده است.

چهار گروه مورد سؤال در این نظرسنجی عبارت بوده‌اند از:
فهرست وفاداران به دولت (زریبافان، بذرپاش و...)، اصولگراها و هواداران شهردار تهران (خادم، سردار طلایی و... )، اصلاح‌طلبان و هواداران کرباسچی (ابتکار، نجفی و...) و نامزدهای مستقل که با همین ادبیات از شرکت‌کنندگان پرسیده شده که آیا به آنها رأی می‌دهند یا خیر؟

بنا بر جمع‌بندی نتایج این نظرسنجی، اصلاح‌طلبان با 84 درصد، بیش از سه گروه دیگر با پاسخ منفی روبه‌رو شده و تنها با 16 درصد، پاسخ «آری» روبه‌رو شده‌اند.

همچنین فهرست وفاداران به دولت که بذرپاش و زریبافان به عنوان اعضای شاخص آن مطرح شده‌اند، با 8/75 درصد مخالف و 2/24 درصد موافق در کرسی بعدی قرار دارد. گزینه مربوط به اصولگراها و هواداران شهردار تهران نیز که از خادم و سردار طلایی به عنوان اعضای شاخص آن یاد شده، از 2/64 درصد پاسخ مخالف و 8/35 درصد پاسخ موافق برخودار شده‌اند که بهترین نتیجه در میان چهار گروه یادشده به شمار می‌رود.
9/24 درصد «بله» و 1/75 درصد «خیر» نیز نتیجه جمع‌بندی رأی به نامزدهای مستقل است.

گفتنی است، در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری با توجه به حجم نظرسنجی‌ها و تفاوت نتایج برخی از آنها با نتایج آرای مردم، عده‌ای اصل انجام نظرسنجی را زیر سؤال بردند و عده دیگری نیز تصمیم‌گیری دقیقه 90 برخی مردم کشورمان را علت این تفاوت دانسته‌اند، حال آن‌که گروهی از کارشناسان، اجرای علمی نظرسنجی را لازمه افزایش تطابق آن با صحنه عمل ارزیابی می‌کنند.


¤ نویسنده: یغما

نوشته های دیگران ( )

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
11

:: کل بازدیدها ::
103940

:: درباره من ::

با انتخابات(1) شوراها - نوشته های یغما

:: لینک به وبلاگ ::

با انتخابات(1) شوراها - نوشته های یغما

:: اوقات شرعی ::

:: لینک دوستان من ::

خاطرات یک حاج آقا
خاطرات برسا(‏خاطرات روزهایی بارانی!)
عاشق

:: لوگوی دوستان من ::



:: آرشیو ::

تابستان 1386
زمستان 1385
پاییز 1385
زمستان 1383

::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: خبرنامه وبلاگ ::