سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک سالگی برسا - نوشته های یغما


ساعت 9:13 عصر یکشنبه 85/7/9

یک سالگی های برسا

برسا دارد یک ساله می شود هر چند که انجمن ها مدتی پیش یکساله شدند.

یک ماه پیش بود که خدمت خانم احمدی رسیدم و از ایشام درخواست کردم در مورد یک سالگی برسا برنامه هایی ریخته شود که مهمترین آن ها بازخور فعالیت های انجمن ها در سال گذشته از بررسی همه جانبه گرفته تا برنامه ریزی مجدد، از رفع مشکلات گرفته تا ایجاد فضاهای بهتر برای فعالیت بهینه تر و دیگر موضوعات بود که بهرحال فعلا نتیجه مشخصی در دست نیست (البته کماکان گاه گاهی در این مورد ارتباطی با ایشان دارم) هر چند که امیدوارم به جدّ این برنامه و حرف ها به نتیجه برسد اما دوستان گرامی ؛ از قبیل آنان که از ابتدا و ابتدای ابتداها بودند مثل آقای محمدی و رضا آنلاین و آقای ابراهیمی و خانم آقاجانی و خانم احمدی و خانم توسلیان و ... و آنهایی که کمی بعدتر به جمع برسایی ها پیوستند مثل آقای نورانیان و خانم سعیدی و ... و حتی کسانی که بعدتر آمدند (به طور مشخص بعد از نمایشگاه قرآن) مثل آقای جنگروی و خانم متقی و ... و دوستان بعدتر ما که تعدادشان به مراتب بیش از این هاست که نام برده شوند، همه و همه باید کارنامه ای را که برسا دارد نمره دهیم.

من فکر میکنم و اعتقاد دارم برسا برای تبیان نیست ! برای ما و شماست که اتفاقا سهم ما و شما نه به اندازه مدت فعالیت مان یا مقدار فعالیت که به میزان آن جیزی است که ما در برسا به دنبال آنیم .(چه بسا کسی باشد که در دو روز سهمی از برسا و انجمن داشته باشد که کسی مثل بنده که از ابتدا بودم بسیار کمتر از آن در مورد برسا احساس سهم و به تبع آن احساس مسئولیت کنم) .

یک سالگی انجمن رسیده است و حتی گذشته است و یکسالگی برسا درست با ماه مبارک می رسد .

1-   سال گذشته همین روزها آقای محمدی در فکر حضور انجمن ها در نمایشگاه قرآن بودند و برنامه هایی ترتیب دادند و دوستانی شرکت کردند. اما امسال دیگر تمام دوستانی که همان سهامداران برسا هستید لازمست برنامه ریزی کنید که البته سرکار خانم احمدی هم ان شاءالله ما را همراهی خواهند کرد و کمک.

2-   اینکه در مدت یک سال برسا چه روزهایی را پشت سر گذاشته است تفاوتی نمی کند مهم اینست که از این به بعد ماهایی که مانده ایم چه کار میخواهیم بکنیم .بعضی از«ما»ی بزرگ برسا تبدیل به «من» شدند و رفتند، برخی مشغله کاری و برخی هم کمتر می آیند ولی جاهایی که نیاز باشد همکاری میکنند و عده خوبی هم که فعالین هستند.مهم اینست که عده ای که فعالین هستند و هنوز سر میزنند به برسا چه چشم انداز و منظری پیش رویشان کشینده اند و هر روز با ورود به برسا آن را مرور کرده و سعی در بهتر رسیدن به آن منظره زیبا دارند.

3-   حضور در نمایشگاه ها و همایش های عمومی یکی از فعالیت های انجمن در سال گذشته بوده است .بی شک امسال نیز با نزدیک شدن به ماه مبارک درخواست موسسه برای حضور انجمن ها اعلام خواهد شد (چه این پیش بینی درست ازکار درآید و چه نه!) آنچه مهم است اینکه بررسی کنیم که چه دستآوردی از نمایشگاه و همایشهای قبلی داشته ایم و چه نداشته ایم.در این مورد هم قبلا با خانم احمدی صحبت هایی شده است امیدوارم یادآوری مجدد هم سودبخش باشد.

4-   هیچ شخصی بین تمام دوستان انجمن از سر بطالت وقتش را برای انجمن نخواهد گذراند.در دورانی که بنده در کمیته مدیران بودم و نیز دورانی که در موسسه تصمیم گیری مستقیم برنامه های انجمن را با دیگر مسئولین کار می کردیم یکی از دغدغه ها همیشه این بود که چگونه باید با این حضور دوستان برخورد کرد.مشوقانه؟بی تفاوت؟با پول؟پول تلفن؟امتیاز ؟و ...

بهرحال موضوع صحبت بنده در اینجا چگونگی برخورد با این مسئله نیست بل اینست که حال که بچه ها مدام خود را مقید به حضور می دانند لازمست تا برای بهتر شدن و هدایت شده تر برخورد کردن با مسائل انجمن بررسی دوباره ای از گذشته و ایجاد برنامه ای برای آینده اقدام شود.

5-   به نظر نگارنده در میان سه دسته کاربران، مدیران ، و خود برسا هرگاه یکی از این سه دسته نادیده انگاشته شده است مشکلاتی بس بزرگ را برای انجمن به بار آورده است .(هر چند الان قصد آن را ندارم که در مورد فعالیت های گذشته نظر دهم و اگر نظراتم برای مسئولین امر مهم باشد روزی بطور مجزا خواهم گفت) بهرحال بدون یک هدف عینی به پیش رفتن چیزی برایمان می تواند در بر نداشته باشد جز تجربه مجدد اشتباهات قبل.

6-   و سرانجام ضمن تبریک دوباره یکسالگی برسا، از همه دوستان و کاربران می خواهم نظرشان را در همه موارد اعلام کنند.

 

نقد صوفی نه همه صافی و بیغش باشد

ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد


¤ نویسنده: یغما

نوشته های دیگران ( )

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
0

:: کل بازدیدها ::
103929

:: درباره من ::

یک سالگی برسا - نوشته های یغما

:: لینک به وبلاگ ::

یک سالگی برسا - نوشته های یغما

:: اوقات شرعی ::

:: لینک دوستان من ::

خاطرات یک حاج آقا
خاطرات برسا(‏خاطرات روزهایی بارانی!)
عاشق

:: لوگوی دوستان من ::



:: آرشیو ::

تابستان 1386
زمستان 1385
پاییز 1385
زمستان 1383

::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: خبرنامه وبلاگ ::